onsdag 30 juli 2014

Vinthundar!

Idag var jag och pojkarna förbi en sväng på Alnö hos Maria och hennes vinthundsgäng. Jättemysig dag med hundsnack och gott fika! Ingen ny hade tillkommit, men Joshua - salukin som var daghund hos mig under valptiden - hade tyvärr vandrat vidare :/






Hundvalpar & människovalpar :)





Byron, faraohundslookaliken ;)


Yasirah, queen of fucking everything!






Sami, min sambos mosters whippet från
en annan kennel.


Pitbull/chihuahua Tyra ;)




Italienaren Hermia, nu åtta år gammal :)

Hermia, maj 2008 :D



Maria och några av hennes hundar...





För många år sedan, innan egna hundar och barn, var jag ofta kennelflicka hos Maria och hennes whippar. Jag har varit med när gamla hundar gått bort och nya valpar har tillkommit, jag har åkt akut med en hund till Strömsholm, jag har fotat otaliga uppställningsbilder av hundvalpar och kattungar och burit många säckar nerkissat tidningspapper :) Jag har sprungit med dem lösa i skogen, jag har sovit med dem, jag har förbannat dem när de tjyvat mat eller kissat inne, jag har gråtit när en av dem aldrig blev frisk och jag sörjde djupt när en annan dog på tågspåret. Jag har skaffat mig favoriter och jag har faktiskt avskytt en... 
De är fantastiska, men jag kommer nog aldrig någonsin äga en vinthund :)

3 kommentarer:

Ninni sa...

Vilka fina bilder! Träffade förövrigt Maria i måndags på LC-tävling, så det var lite kul att jag råkade få syn på ditt blogginlägg nu :p

Erica sa...

Åh så söta dom är, jag kan beundra deras skönhet men vinthund passar tyvärr inte mig heller.

Angie sa...

Jaha, haha! Världen är bra liten ;)