lördag 29 oktober 2011

Världens bästa Oban!

Vi deltog på vår andra lydnadstävling i torsdagskväll på Sundsvalls BK!





Platsliggande 5 (DK läggande, sätter sig)
Tandvisning 9,5
Linförighet 7,5 (segt sättande, pos, DK, släpper, nosar)
Läggande 8 (snabbt stopp, segt läggande)
Inkallande 9,5 (avslut)
Ställande 10 (mycket snyggt!)
Apportering 0 (avstår)
Hopp över hinder 9,5 (avslut)
Helhetsintryck 9


Summa: 157 poäng! :)

Mina kommentarer: Jag kände redan när jag gick in på plan att han inte var riktigt med mig och jag fick ge ännu ett liggkommando vid platsliggningen och då kollade han upp på mig med en blick som sa typ "vvvaaaaaaaaaauuuu?". Och så satte han sig opp efter halva tiden, och satt kvar... Jahapp. Han som alltid brukar ligga som häftad.
På tandvisningen lyfte han rumpan från marken, det är det enda jag kan tänka att domaren inte var nöjd med, eller så att han blev upphånglad. Whatever.
Ja, linförigheten behöver vi ju inte kommentera ...
På läggandet tror jag han blev lite eftertänksam och jag är glad att ha la sig! Som det har strulat de sista dagarna, han har stått kvar, så det kunde mycket väl ha blivit en nolla där också.
Ställandet är jag grymt nöjd med, med tanke på att jag började träna återgången i början på förra veckan och bara några dagar innan vände han ut rumpan så fort jag började gå tillbaka. 
Ja, sen är det ju de där avsluten också!
Men jag är så nöjd så nöjd så nöjd över min lilla narr! Han är så rolig att träna och tävla med och vi är nära att få kalla oss team nu :)


Att träna på imorgon: Ingångar, ingångar, ingångar. Och snabbare läggande :)

Inga kommentarer: