söndag 23 oktober 2011

KM på Matfors BHK 2011-10-22

Foto: Linnéa Ståhl, http://en-tiger.blogspot.com/

Några ur träningsgänget, från vänster:

Yrsa, Hanna & Wiggo
Linnea
Malin & Elsa
Therese
Jenny & Gizmo
Oban, Angelika & Tia

Aussie Action's Oban 138 poäng och en sjätteplats.


Platsliggande 10 
Tandvisning 10
Linförighet 71/2 (Position, sitter snett, studsar)
Läggande 8 (Position i transport, något segt)
Inkallande 0 (Sitter ej kvar)
Ställande 8 (Position i transport, något sent)
Apportering 0 (Avstår)
Hopp över hinder 10


Helhetsintryck 8




Aussie Action's Red & Tan Lilya 171,5 poäng och en tredjeplats.


Platsliggande 10
Fritt följ 8 1/2 (Tränger något, sitter lite snett)
Läggande 0 (Felaktig ställning)
Inkallande med ställande 8 (Flera steg, snett ställande)
Sändande med ställande 9
Apportering 8 1/2 (DK, sitter snett)
Fritt hopp över hinder 8 (DK)
Fjärrdirrigering 10


Helhetsintryck 10


Det är stor skillnad på min debut med Oban om man jämför med min och Tias! Vi tog tre förstapris i ettan efter varandra och sedan två förstapris i tvåan innan det gick "utför" :) Med Oban var jag överlycklig över att jag lyckats ta honom igenom programmet utan att han gick över i skall eller helt enkelt gav mig fingret, haha! Men nu vet jag mer vad jag gör, mina framgångar med O är pågrund av min egen tanke bakom träning, precis som motgångarna! 
Nu ser jag fram emot ännu en tävling med Oban på torsdag på SBK, det gäller att passa på innan vinteruppehållet. Nu när jag äntligen har det förbaskade lydnadsdiplomet på Tia kan jag börja fokusera på freestylen för hennes del. Om jag har råd och får sällskap ska jag försöka ha mig iväg på så många tävlingar som möjligt i vår så jag kan kvala in på SM 2012 istället :) Att tävla henne i klass 3 kommer inte ligga som prio ett, men naturligtvis har jag redan börjat sniffa på momenten! :)


Ikväll ska några i träningsgruppen träffas och jag ska fokusera på detta:
Oban - stadga, snabbare läggande och fler moment innan belöning.
Tia - kombinationer i freestylen.

1 kommentar:

Malin sa...

åh vad jag önskar att jag hade din energi och kunskap. Själv är jag lika vilsen över Tuva som vanligt.