tisdag 3 juni 2014

Släktträff & tävling...

I onsdags åkte vi ut till Matfors för att titta på Obans systerbarn :) De var såklart helt ljuvliga och det ska bli otroligt spännande att se vad det blir av dem i framtiden. Förutom att äta min uppfödares utsökta vaniljbullar och snacka kelpie, så tränade vi faktiskt lite också. Båda hundarna gick över förväntan även om jag är så otålig med Jura. Jag måste för bövelen lära mig att ta det lugnt och inte stressa, vi har ju många år tillsammans framför oss... 

Det tog hela åtta månader innan Jura och hennes morbror Junior (Working Mates Another Dewil) fick chansen att träffas (trots att vi bor nästintill i samma stad) och lika barn leka bäst heter det ju; ner i vattenhålet på en gång! :)








I söndags var jag och Obelibob i Härnösand och tävlade rally! Det börjar kännas bra inför tävling med honom nu, man vet att han kommer göra det som förväntas av honom och framförallt litar jag mer på honom nu än i början... Men skam vore det ju annars, han är ju ändå fyra år.  
Jag tappade lite fokus direkt när vi klev in på banan och kände att han inte var riktigt med, men helt plötsligt släppte det och känslan vi hade resten av banan var så jävla härlig! Synd bara att jag inte förstod vad jag gjorde... :/ Vi lyckades skrapa ihop 94 poäng vilket är helt otroligt för att vara mig! Jag brukar få minst 20 poäng bort på grund av att jag inte läser de där förbaskade skyltarna rätt... 
Nu kan han titulera sig RLDF också och det ska bli skönt att lägga rallyn på hyllan över sommaren, då är det så många andra grenar man vill utöva!

I höst ska vi försöka oss på en spårapell igen och jag har också anmält oss till LK3 på klubbens KM, vi får väl se hur pass färdiga vi är för det då - men jag måste ju ha den där pressen på mig annars tramsar jag bara runt med dem :)
När jag ändå var i farten anmälde jag oss till Holmsunds och Umeås freestyletävlingar i juli. Och ja, jag har förmodligen tagit mig vatten över huvudet ja :D




Inga kommentarer: