torsdag 27 februari 2014

Stillsamma dagar...

Nåja, stillsamma kan man väl egentligen inte kalla dem. 
Det känns som om jag inte hinner mer än kliva upp så ska jag stupa i säng igen och då har jag inte gjort annat än att se till att alla flockmedlemmar - fyrbeningar som småbeningar, har fått mat flera gånger om dagen, varit på toaletten flera gånger om dagen, vilat åtminstone en gång om dagen och så kanske dessutom fått göra något skoj... Pjuh!
Att vara hundägare är just nu inte ett dugg roligt faktiskt. Att ha valp tycker jag inte alls är särskilt gulligt utan mest tidskrävande och besvärligt och man kan ju knappt göra något med dem :) Men hellre sådant slit än att syrran inte kunde ta hem en valp alls ;) Jura måste ha koppel och hon får inte stoja ute och absolut inte med Oban - de leker så hårt och har ingen självbevarelsedrift alls tillsammans. Oban får inte alls den motion han förtjänar och dänger valpen i ren frustration tror jag... 
Nämen man ska inte vara bitter utan göra det bästa av situationen, men det är helt klart plågsamt att möta rödtottens frågande blick, se hennes krumbuktande när Oban bjuder in till lek och sedan höra de uppgivna suckarna :´( 



Inte ens med kort koppel
fastkedjad i staketet kan
hon vara stilla :)

Stackars Skoja var inte helt lycklig med att
jogga efter vagnen idag på promenaden ...
Pluttan, så synd om henne efter Obans framfart.


I måndags var Oban billig, MYCKET billig...
Tack och lov klarade sig ögat, men ja - hon
ser grotesk ut :)







I det senaste numret av Hundsport var det en kvinna som målat av några foton på kelpie och cattledog och två av dem hade jag tagit. Det första är på Juras mormor och morfar och det andra är på Obans kullbror Gizmo :) 
Fina va? 
Happyart.se.


1 kommentar:

lisa sa...

Ush förstår din frustration!! :/ Hoppas lilla rödtussen blir bra snart ! HAr dom sagt något mer om det kommer bli bra ?

Vad hände med Skojas öga??