onsdag 29 januari 2014

Träning på Birsta Hundcenter!

Eftersom Amos var på dagis idag kunde jag ta vagnen och promenera ner till Birsta där vi hyrt inomhushallen i en timme, jag och Linnea. Lite bökigt var det allt med ett barn, en unghund och så Oban som är Besvärlighetens ansikte :) Inte promenaden, men att klä av och på och slussa in och ut hundar - puh!

Själva träningspasset gick bra iallafall. Jag bad Linnea om hjälp med friaföljet på Jura då det känns som att jag står och stampar på samma ställe hela tiden och nu har jag en bättre översikt om hur jag ska ta mig till målbilden. Jag är nöjd med hur hon jobbade det här passet, hon var inte alls så eldig och flamsig som hon gärna är annars.
Oban hade problem med rutan idag, och inte bara från konen utan att ens springa hela vägen fram och in i den trots att jag skickade från bara tio meters håll på raksträcka. Då Linnea haft samma dispyt med Nikki tipsade hon om att lägga bollen dold bakom rutan och skicka på frikommando och det fungerade mycket bättre. Fjärren slafsade vi igenom, eller ja, jag ville få honom att öka tempot från sitt till ligg då han på sistone börjat sega såååå mycket så det blev mycket hets med boll! På slutet lånade jag metallapporten och han hade inga direkta problem att plocka upp den i lek, känns bra men jag måste vara försiktig med att lägga på för mycket krav ännu så han inte går på den och ljudar...


Snälla barn!

Lilla Lowa






Min syster Kristin kom förbi en snabbis så jag fick klämma på den allra senaste i klanen; lilla kooikern Skoja på åtta veckor! Hon var mjuk som en bomullsrondell och kändes väldigt vän och mild i temperamentet, det ska bli spännande och se vad det blir av henne :) Det känns som att Jura kommer demolera henne som en ångvält bara, hon får nog växa på sig lite först innan de träffs ...
Tänk att det nu är fyra hundar (fem med Tia) i familjen! Mamma är väl inte överlycklig över det, hon hade nog föredragit att vi hade haft typ trädgård som intresse, men vad gör man inte för sina barn? Det är aldrig några sura miner när vi släpper in våra dyngiga och ouppfostrade byrackor i hennes hem :) Vi har ju iallafall sett till att tillföra mänskliga barn till klanen också!

Bilden har jag snott från syrrans blogg :)

2 kommentarer:

lisa sa...

Guud vilken sötchock i detta inlägg!!
O vilken snäll o förstående mamma du har, men sen kanske hon gillar hundarna lite grann också? ;)

Anna @ Rocktassar sa...

Haha, ja men du ser - du har också bilder från en inomhushall - inte undra på at jag är bitter, du läste ju hur jag tränade ;)

Underbara bilder! Vilken härlig blogg =) Roligt att hitta "nya" bloggar :)