onsdag 19 mars 2014

Ganska glada nyheter!



Idag var vi på återbesök på Veterinärhuset. Jura skötte sig över förväntan igen :) Hon är ju väldigt nyfiken på de andra patienterna såklart och stretar i kopplet och jag önskar att jag hade hanterat de situationerna lite bättre än svettigt streta tillbaka med väska på ryggen och en sexkilos bebis med babyskydd på den andra armen :) Men hon viftar på svansen och hånglar upp personalen och låter sig klämmas och kännas på. När vi fick vänta en kvart i behandlingsrummet la hon sig vid mina ben efter att ha kollat läget. 
Jag hade tänkt ta in och miljöträna Skoja litegrann också men besöket gick så fort och galant så jag hann inte med det. Jura är till synes återställd men veterinären ska återkomma när hon kollat plåtarna, hon ska gå på vila en månad till (suck!) och sedan på ytterligare ett återbesök. Jag gillar att de är noggranna och tar med i beräkningen att hon ska hålla för ett mycket aktivt liv, även om det svider ganska bra i plånboken...



Ibland är det ganska svårt att
laga mat i vårt kök ...



Inga kommentarer: