söndag 24 november 2013

Mobilbilder ...

Jag och Linnea (som äger Obans helsyster) brukar skämta om att de två ALLTID har käften öppen och har de inte det så har de något i den :)





Jag hade tänkt lägga spår till båda hundarna nu i helgen men det blev liksom inte av *suck*. Kanske imorgon, Niklas börjar inte jobba förrän elva så jag hinner väl smita ut om jag bara ser till att komma mig iväg :) 
Jag har insett att det inte kommer vara någon mer rallylydnadstävling det här året heller (i närheten iallafall). Tråkigt - jag hade gärna tagit diplomet i fortsättningsklass med Oban i år, men det får väl bli till våren, då kryllar det ju av tävlingar så man hinner inte riktigt med när man har lydnaden och brukset också :) Vilket lyxproblem va?! Jag kan välja precis vad jag vill med Oban, så skönt att ha en hund som ställer upp på allt! Jag hoppas jag kan det med Jura också, bara hon får vara fysiskt frisk så...!

Mina pälsklingar!

Ljuvlig ensamtur i skogen med Jura ... 



Det är mycket tuktning på dagsschemat just nu ;)

Jag och mamma tog hundarna med oss idag upp till mormor och morfar och sedan har jag även gått en sväng med Linnea och hennes flock nu ikväll, så Jura ligger däckad vid mina fötter. Hon är rätt mör efter att ha hållit igång med syrrans labbe i köket hela morgonen också. Skönt, då kan man slänga sig i TV-soffan snart utan dåligt samvete :)



Imorgon ska jag försöka få fingrarna ur och åka och köpa simkort till Oban (det räcker med miljöträningen att vara där för Jura) eftersom jag blir mer och mer orörlig ju större jag blir och det är hela två månader kvar innan jag ens kan förvänta mig att ungen ska hitta ut. Att åka och simma blir både fysiskt och mentalt jobbigt hoppas jag :)