söndag 23 november 2014

SM närmar sig!

Det är fantastiskt roligt att sitta med i Svenska Hundfreestyleklubbens styrelse, jag har lärt mig otroligt mycket det här året och framförallt fått ögonen på fler inspirerande ekipage. Nu är förberedelserna inför årets SM igång och då sportens alldeles egna klubb står för kalaset är det ju viktigt att det blir lika lyckat som tidigare år. Som tur är sitter det ju med en massa "gamla rävar" som har stenkoll på sådana här stora arrangemang. Men mitt huvud snurrar av anmälningar, föråkare, översättning av domarprotokoll och planering över att ens kunna ta sig dit! Hundarna ska ha hundvakt, ungarna barnvakt då Niklas åker på jobb och sedan boka tågbiljetter och hur i hela världen tar jag mig mellan Västerås och Mässan? Shit pommesfrites. 

Jag har ett tag tänkt att 2015 ska bli ett "åtagandefritt" år. Inte sitta med i någon sektor, kommitté eller styrelse, inte heller ha några kurser. Bara fokusera på mina egna hundar som idag får lida alldeles för mycket... Med två barn och då framförallt en under året (och en sambo som jobbar borta ofta) är tid en bristvara i allra högsta grad. 
Jaja, vi får se hur det artar sig :)






Visst kommer ni på mässan och ser SM:et?! Jag lovar er underhållning av högsta kvalité!

Inga kommentarer: