söndag 8 december 2013

Utfall från en cattledog!

Jag tycker Jura är en signalkänslig och alert liten hund som har en finkänslighet med vuxna hundar - hon har inte klivit över gränsen än, inte ens med Oban och han är ju det grinigaste svarta monster som finns på denna jord. Men igår gjorde hon något som förvånade mig! De fick sitta kvar i bilen medan vi var på restaurang för att fira min morfar och när jag tog ut henne passerade det precis ett ekipage med storlek mindre hund (hann inte se riktigt). Oban morrade som han aaaalltid gör ca 0,5 sekunder men Jura den lilla rödhättan - slänger sig ut i kopplet i värsta utfallet!! Helt paff rycker jag tillbaka henne i nackskinnet och pulade tillbaka henne i bilen igen, uscha vilket beteende och så var det träningstillfället borta. 
Så nu blir det ut och träna lite bland andra vilket jag i ärlighetens namn har varit alldeles för lat med, men -10 inbjuder inte till träning på klubben i sällskap med en uttråkad tvååring och dessutom är jag ju alltid där själv mitt på dagen :) Men det måste bli ordning på torpet med träningen (Obans också :)) och jag hoppas min sambos jobb tänker annorlunda gällande schemaläggning efter årsskiftet så deras anställdas respektive också får ha fritidssysselsättningar annat än före 13:00 på dagen... 

Och fan - jag skulle ju fixa simkort till Oban, bäst jag skriver ner det på en gång!




Tultan 4 månader

Inga kommentarer: