lördag 1 juni 2013

Rallydag!

Jag har en sådan fantastisk liten hund som idag på vår sista tävling i Nybörjarklass var så samlad, fokuserad och hade en fantastisk energi! Inget slams eller missriktad energi - utan han var med mig hela tiden, precis vad jag tålmodigt (?) väntat på i alla dessa år ;)
Vi fick inga poäng att hurra för, jag klantade till det på några skyltar, men det räckte till uppflytt till Fortsättningsklassen och diplomtiteln i Nybörjare. 
Nu blir nästa fokus på en till start i lydnadsklass två så vi inte tappar tävlingsandan till debuten i trean till hösten någongång :)






Tia ska nu prova på att bo hos min "bonussyster" Camilla - och trivs de med varandra får hon stanna där permanent. Jag har stillsamt börjat leta efter en till tävlingshund som kan motsvara mina mål och huset rymmer inte hur många som helst även om hjärtat gör det. Men vi får se hur det går, fungerar inte detta kommer Tia tillbaka och lever som aktiv sällskapshund hos oss istället såklart. 


Inga kommentarer: