onsdag 8 februari 2012

Två träningar har jag fått till den här veckan och de har varit givande båda två! Nu ska jag fokusera på linförigheten och apporteringen varje dag i små, små portioner. 
Det jag är så himla glad över och som ger mig en liten självförtroendeboost är Obans ställanden, det är ögonaböjstopp och rejäl stadga. En klockren tia!



Tia fick träna ett litet pass i måndags men fokus på att hon SKA genomföra momenten trots att det är jobbigt eller tråkigt. Hon ska få jobba mycket hårdare för belöning och på slutet av passet efter gormande från mig gjorde hon rörelserna i följd utan stopp eller tvekan! Jag ska också börja använda extern belöning och ett säkert belöningsord (så det inte blir missförstånd och hon springer av planen) för hon är ju så pass smart att hon genast fattar om jag har gotta på mig eller inte :) Knasfia! 




Om sambon släpper iväg mig ikväll ska jag försöka köra ett pass i garaget innan kvällspromenaden. Ett kort pass med linförighet med Oban och varsitt långt med Tia och förhoppningsvis Pixie också. 
Imorgon kommer Nikki och ska bo här en vecka då Linnea åker till solen - och hon har precis börjat löpa :) Stackars Oban! :) 

Inga kommentarer: